דרושים PPC: מה מעסיקים מחפשים אצל מועמדים למשרות PPC?

פורסם על ידי | 4 בינואר 2014 | ראיון עבודה

למרות שלל הרשתות החברתיות שצצות ברחבי רשת האינטרנט בשנים האחרונות והשינויים הרבים שגוגל מכניסים אל אלגוריתם החיפוש האורגני שלהם, הרי שגם עולם ה-PPC (קידום ממומן) לא נותר מאחור. למעשה, אין כמעט חודש או אפילו שבוע בה גוגל, מיקרוסופט או יאהו לא יוצאות בהכרזות בנוגע לאפשרויות חדשות הזמינות למפרסמים במערכות שלהם, בין אם מדובר באופי המודעות עצמן או במיקוד שלהן לקהל יעד שונים.

מסיבה זו, מועמד לתפקיד PPC חייב להיות בעל אוריינטציה טכנולוגית חזקה, יכולת למידה עצמאית ולהכיר את כל המגמות והשינויים העכשוויים בשוק אצל כל אחת מענקיות החיפוש האלו, כמו גם את המערכות הרלוונטיות עימן יעבוד (Bing Ads, Google Adwords וכו'). למרבה האירוניה, ככל שהקידום האורגני בגוגל נעשה קשה יותר, כך יותר חברות פונות לשוק הממומן, התחרות גוברת והדרישות מן המועמדים עולות.

אם כך, מה עוד דורשות החברות השונות מאיש PPC?

ידיעת השפה האנגלית על בוריה ושפות זרות נוספות

מרבית החברות בשוק פועלות בשוק הבינלאומי ולכן על המועמד להיות גם בעל שליטה טובה מאוד באנגלית (קריאה כתיבה ודיבור): לא רק שבמהלך העבודה נתקלים בהרבה מאוד מונחים טכניים שיש ללמוד אותם באמצעות חומר רקע באנגלית, אלא שגם התקשורת עם חברות זרות ואפילו בתוך החברה היושבת בארץ מתבצעת בדרך כלל באנגלית.

כמו כן, לדוברי שפות זרות מלבד אנגלית יש יתרון משמעותי, ואם בעבר היה מדובר בעיקר בשפות האירופאית הקלאסיות, הרי שהיום רואים דרישה הולכת וגוברת גם לשפות מזרח אירופאיות וכאלו מהמזרח הרחוק, שם נמצאים מרבית מהשווקים המתפתחים.

קופירייטינג והבנת השפה השיווקית

מכיוון שמרבית הקמפיינים הממומנים מתבססים בסופו של דבר על יצירת מודעות בעלות מסרים שיווקים והפנית המשתמשים לדפי נחיתה עם אוריינטציה שיווקית , נדרש גם ניסיון כלשהו בקופירייטינג (כתיבה שיווקית), אם במקום עבודה קודם בתחום האינטרנט, סטארטפ או משרד פרסום. רק על מנת לסבר את האוזן, גם שינוי של מילה אחת, הזזת כפתור כלשהו בעמוד או שינוי הצבע שלו יכולים להעלות את אחוזי ההמרה בצורה ניכרת.

ניתוח נתונים, מתחרים ואנליזה

דרישה נוספת וחשובה מאוד אותה ניתן למצוא כמעט בכל מודעת דרושים PPC היא רקע בניתוח נתונים באמצעות מערכת כגון Google Analytics המאפשרת לעקוב אחר המרות שהתקבלו מקמפיינים ממומנים ביתר קלות. מבחינה זו, תואר באחד מהמדעים המדויקים כגון כלכלה, מתמטיקה, סטטיסטיקה או מדעי המחשב יכול להוות יתרון משמעותי. אין צורך להוסיף שגם שליטה מלאה באקסל, כולל כל הנוסחאות השונות היא כמעט תמיד בגדר חובה.

כפועל יוצא מדרישה זו, אנשי PPC בחברות מסוימות נדרשים לדעת לא רק כיצד לנתח את הנתונים החשופים לעיניהם, אלא גם לעקוב אחר המתחרים, לזהות את טקטיקת הפעולה שלהם ולהבין מהן נקודות החוזק והחולשה שלהם לעומתם.

יכולת עבודה בצוות ויחסי אנוש

מעבר לכל הדרישות הטכניות, גם האופי של המועמד יכול להשפיע במידה רבה על הסיכוי שלו להתקבל אל המשרה המיוחלת. אנשי PPC רבים עובדים בתפקידי ניהול צוות או אחראים על מספר גדול של קמפיינים במקביל, ולכן הם חייבים לדעת כיצד להתנהל בצוות ובעיקר להפגין יכולת בין אישית ברמה גבוהה, כל זאת תוך כדי עבודה בתנאי לחץ ולעיתים אף שעות עבודה ארוכות. יתרה מכך, לעיתים נדרש לנהל משא ומתן לפני חתימה על הסכם שיתוף פעולה אפשרית, ולכן נדרשת חלק מהמראיינים מחפשים אצל המועמד גם סימני אסרטיביות ויכולת עמידה על המקח.

מחפש עבודה בתחום ה-PPC? צפה במשרות ה-PPC באתר שלנו ושלח קורות חיים

1105 צפיות סך הכל, 1 היום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *